طراحی سایت | طراحی وب سایت

طراحی سایت ، طراحی وب سایت ، طراحی سایت های فروشگاهی ، طراحی سایت های تبلیغاتی

طراحی سایت | طراحی وب سایت

طراحی سایت ، طراحی وب سایت ، طراحی سایت های فروشگاهی ، طراحی سایت های تبلیغاتی

سئوی وب سایت ها در سال 2015

گوگل یکی از موتورجستجوهایی است که همیشه الگوریتم های سئوی خود را آپدیت می کند که این الگوریتم ها تاثیر بسیار زیادی برروی وب سایت ها دارد و دارندگان وب سایت ها همیشه باید همگام با این  الگوریتم ها سیاست های سئوی خود را تغییر دهند . علاوه بر اپدیت مستمر الگوریتم ها در مساله سئو با پارامتر زمان نیز روبرو هستیم . بنابراین بهتر است از زمان استفاده کرده و سیاست  پایداری را  برای سئوی وب سایت خود، براساس اخرین اپدیت های موتورهای جستجو پیاده سازی کنید .


معمولا اکثر بزینس ها تقریبا حدود 30 الی 60 درصد از ترافیک وب سایت خود را از طریق موتورهای جستجو دریافت می کنند. سئو به گوگل و سایر موتورهای جستجو کمک می کند محتوای وب سایت شما را درک کند. گوگل  اخیرا محتوای همه صفحات وب سایت ها و ارتباط و پیوستگی محتویات در انها را درک می کند. در سئوی جدید دیگر مسائلی مانند کلمات کلیدی و چگالی کلمات کلیدی و ترفند ها و سایر تکنیک های قدیمی مطرح نیستند و اگر مشاوران سئو وب سایت شما چنین مسائلی را مطرح کردند به سرعت روند سئوی خود را تغییر دهید.


در ادامه این مقاله گزینه هایی را که در سئوی 2015 بسیار مهم خواهد بود را بررسی خواهیم کرد.


توجه به ترافیک موبایلی و طراحی رسپانسیو وب سایت ها :

گوگل همیشه به داشتن سایتی رسپانسیو تاکید می کند و یکی از فاکتورهای فنی گوگل محسوب می شود . اگر وب سایت شما به درستی در تلفن های همراه نمایش پیدا کند رتبه ای که از گوگل دریافت می کنید تا مدت ها تغییر نمی کند.  سیستمی به عنوان mobile-friendly  ایجاد شده است تا میزان سازگاری سایت خود در دستگاههای دیگر آگاه شوید . از طریق لینک زیر می توانید میزان mobile-friendly بودن سایت خود را بررسی کنید :


http://validator.w3.org/mobile/


2. تمرکز بیشتر برروی محتوای مناسب و مفید نه کلمات کلیدی


کلمات کلیدی با تمام اهمیتشان دیگر فاکتور کلیدی در سئو نخواهد بود . رنکینگ وب سایت ها بر اساس بازدهی منابع آن خواهد بود نه تعداد کلمات کلیدی و چگالی آنها در وب سایت ها . برای اثبات خود به موتورهای جستجو نباید صرفا به کلمات کلیدی ساده بسنده کنید. خدمات و سرویس ها و محتوایی که شما در اختیار کاربران خود قرار می دهید می تواند شما را به موتورهای جستجو ثابت کند . کیفیت محتوا می تواند در سئوی وب سایت شما بسیار موثر باشد. در وهله اول به کیفیت محتوا و رضایت کاربران خود توجه کنید تا بتوانیداز این طریق ترافیک کاربران وب سایت خود را بالا ببرید . سعی کنید از انتشار محتوای کم ارزش در سایت خود خودداری کنید . در غیر اینصورت در صف جریمه گوگل قرار خواهید گرفت . استفاده از عکس ها و ویدئوهای مناسب می تواند ارزش مطالب شما را بالا ببرد  و به انها اعتبار ببخشد از این طریق است که می توانید در رتبه بندی نتایج گوگل جایگاه خوبی را کسب کنید و ان را حفظ کنید.


3.نقش بک لینک ها در سئو


سئو تنها به داشتن محتوای مناسب  در طراحی  سایت ها محدود نمیشود هرچند اهمیت این گزینه در جلب رضایت کاربران خود و داشتن فیدبک خوب از انها و موتورهای جستجو موثر خواهد بود ولی  نقش بک لینک ها و تاثیر انها برروی سئو نیز غیر قابل انکار است. گوگل سخت گیری های زیادی برروی بک لینک ها دارد و برای داشتن سیاستی پایدار در سئو باید این قوانین را پیروی کنید . بک لینک های شما باید معتبر باشد و مرتبط با محتوای وب سایت شما باشد. خرید لینک ها  و یا حتی تجارت لینک ها از روش های مرسوم نقص قوانین گوگل برای داشتن بک لینک است که قطعا جریمه خواهند داشت و رهایی یافتن از این جریمه ها نیز کار آسانی نیست . به همین دلیل سعی کنید تنها با روش های طبیعی لینک دریافت کنید و از لینک های بی فایده برای وب سایت خود دوری کنید .


 4.توجه بیشتر به فعالیت در شبکه های اجتماعی  :


برای داشتن نتایج بهتر در موتور جستجو ها  در بزینس خود فعالیت در شبکه های اجتماعی بسیار موثر است . موتورهای جستجو به فیدبک های ارسالی از شبکه های اجتماعی  توجه می کنند . هر وب سایتی برای موفق شدن در رقابت های فشرده نیاز به کاربران و طرفداران بیشتر دارد و شبکه های اجتماعی شما را در این امر یاری می کند. فعالیت های مستمر در شبکه های اجتماعی و جذب کاربران بیشتر به سمت وب سایت شما، قطعا در سئوی وب سایت شما موثر خواهد بود


5 . لزوم اهمیت به بهینه سازی سایت برای موتور جستجو های  بینگ و یاهو


در سال 2015 اهمیت سایر موتور جست و جو ها به جز گوگل رو به افزایش خواهد بود. وب سایت شما هم با هر محتوایی یک برند محسوب میشود و موتورهای جست وجو گر بخشی از تمرکزشان را برروی برند میگذارند. میدانیم که فایر فاکس گوگل رو برای جست وجو کاربرانش به صورت پیش فرض انتخاب کرده است. هرچند یاهو هم از جست وجو گرهای قدیمی بوده و است. همچنین گوگل در سال 2015 قرار است تعامل ویژه ای با مروگر safari داشته باشد. در این بین یاهو و بینگ هم سعی می کنند که پا به پای گوگل با مروگرهای مختلف همکاری داشته باشند. لذا در سئوی 2015 باید به سایر موتورهای جستجو نیز توجه کنید .


سایر مقاله های شرکت طراحی سایت رادکام سیستم را در منوی مقالات دنبال کنید .


موفق و سربلند باشید

استفاده از پس زمینه های ویدئویی در طراحی وب سایت ها

استفاده از پس زمینه های ویدئویی برای طراحی وب محتوای ویدئویی همیشه یکی ار فرم های قدرتمند از ارتباط بصری با کاربران بوده است . و کاربران محتوایی از این نوع را بهتر درک کرده و دنبال می کنند. پس زمینه های ویدئویی یکی از گرایشات جالب در طراحی وب سایت ها در سال 2014 تبدیل شده است. در اصل استفاده از ویدئو در وب سایت ها برای انتقال سریع تر مفاهیم به کاربران است . هدف از استفاده پس زمینه های ویدئویی نیز بیشتر برای برانگیختن احساسات و عواطف خاص در کاربران است. به عنوان مثال در طراحی وب سایت های فروشگاهی استفاده از ویدئو می تواند به کاربران شناخت بهتری از محصول را ارائه دهد و محصول مورد نظر خود را بهتر درک کنند .

استفاده از پس زمینه های ویدئویی برای طراحی وب


محتوای ویدئویی همیشه یکی ار فرم های قدرتمند از ارتباط بصری با کاربران بوده است . و کاربران محتوایی از این نوع را بهتر درک کرده و دنبال می کنند. پس زمینه های ویدئویی یکی از گرایشات جالب در طراحی وب سایت ها در  سال 2014 تبدیل شده است. در اصل استفاده از ویدئو در وب سایت ها  برای انتقال سریع تر مفاهیم  به کاربران است  . هدف از استفاده پس زمینه های ویدئویی نیز بیشتر برای برانگیختن احساسات و عواطف خاص در کاربران است. به عنوان مثال در طراحی وب سایت های فروشگاهی استفاده از ویدئو می تواند به کاربران شناخت بهتری از محصول را ارائه دهد و محصول مورد نظر خود را بهتر درک کنند .


نکات  استفاده از محتوای ویدئویی در وب سایت ها:


قطع کردن صدای ویدئو


معمولا محتویات ویدئویی در وب سایت ها به صورت خودکار پس از لود شدن صفحه پخش خواهند شد. به همین دلیل  بهتر است تا صدای آن را به صورت خودکار قطع کنیم.


محدود کردن حجم ویدئو :


موضوع  دیگری که در استفاده از ویدئو در طراحی وب سایت ها باید به انها توجه کنیم بحث حجم ویدئو ها است . فیلم های کوتاه و تکرار کردن انها در هنگام پخش حس بدی را به کاربران منتقل می کند. از طرفی هم فیلم های بلند و طولانی زمان لودینگ را افزایش می دهد . که انتخاب فیلم مناسب برای شرایط مختلف نیز به عوامل مختلفی وابسته است .


طراحی برای دستگاههای مختلف :


هرچند که استفاده از ویدئو ها یکی از گرایشات پرطرفدار در میان طراحان وب است ولی ویدئو یکی از محتواهایی است که باید در هنگام طراحی به موضوع پشتیبانی ان در دستگاههای مختلف بسیار توجه کرد. دستگاههای مختلف باید قادر به پخش ویدئو شما باشند . معولا طراحان وب سایت ها عکسی را به طورپیش فرض در نظر می گیرند، در صورتی که فیلم در دستگاهی قابل نمایش نباشد آن عکس برای کاربر به نمایش گذاشته می شود .


 بهتر است رندر شدن ویدئو در وب سایت ها به صورت خودکار انجام نشود . در این صورت برای دستگاه هایی که از پهنای باند کمتری برخوردارند سرعت لودینگ وب سایت افزایش می یابد که قطعا در تجربه کاربران وب سایت تاثیر بدی خواهد داشت. یکی از موضوعات مهم دیگر بحث متعادل بودن کیفیت و حجم ویدئو ها برای بهبود تجربه کاربران وب سایت ها است . البته استفاده از بکگراند ویدئویی برای وب سایت های محدودی مناسب است. به عنوان مثال در وب سایت هایی همچون مجله های انلاین، فروم ها ، وب سایت های خبری نمی توان از بک گراند ویدئویی استفاده نمود.


در انتهای این مقاله قصد داریم نمونه هایی از وب سایت هایی را که از بکگراند ویدئویی استفاده نموده اند را بیان کنیم :


 

استفاده از بکگراند ویدئویی در وب سایت ها




شش آیتم در سئوی وب سایت که گوگل می پسندد

ما بعنوان کارشناسان سئو روابط بسیار نزدیکی با موتورهای جستجوگر داریم و درست مانند هر رابطه ای با گذشت زمان آموخته ایم که طرف دیگر چه چیزهایی را پسندیده و از چه چیزهایی متنفر است. در این مقاله آنچه گوگل در وب سایت ها را می پسندد را به شما معرفی میکنیم. .




تازگی: آخرین بار که وب سایت خود را آپدیت کردید چه زمانی بوده است؟ آیا تاریخ کپی رایت درج شده در فوتر سایت شما 2002 می باشد؟ اگر این چنین است گوگل به سایت شما بی توجهی خواهد کرد. گوگل مشتاق crawl کردن محتوای جدید و افزودن آن به پایگاه داده های خود است. بنابراین بهتر است بطور مرتب به وب سایت خود مطالب و محتوای جدید اضافه کنید. این محتوای جدید می تواند یک محصول جدید، یک صفحه ی وب جدید یا هر چیز جدیدی باشد که گوگل را خشنود میکند.


محتوا: محتوا و تازگی از یکدیگر جدا نیستند. البته نه هر محتوایی، تنها محتوایی که وب سایت شما ارائه میدهد. مثلا اگر در زمینه فروش غذای سگ فعالیت دارید با افزودن مقاله ای با موضوع تکنیک های صحیح آموزش سگ یا اطلاعاتی در مورد نژادهای مختلف این حیوان در سایت خود عبارات جستجوی طبیعی و بیشتری به سایت خود بیافزایید. افزودن کلید واژه های مرتبط با آنچه که سایت شما بر آن متمرکز است موجب میشود گوگل از موضوع فعالیت سایت شما اطلاعات و آگاهی بیشتری بدست آورد. به این ترتیب بازدیدکنندگانی که به مطالب ارائه شده در سایت شما علاقه ی خاصی دارند، با سرچ  عبارات جستجو(search terms) مرتبط به سایت شما هدایت میشوند.


URL ها: URL چیست؟ این واژه مخخف عبارت Uniform Resource Locator  می باشد. در اصطلاح تخصصی به آدرس صفحه ی وب URL گفته میشود. گوگل دوست دارد عبارت استفاده شده در URL با محتوای ارائه شده در صفحه ی وب مرتبط باشند. یک صفحه وب با URL، bean-bag-chairs.html برای عبارت جستجوی "bean bag chairs" در رتبه بندی موتور جستجو موقعیتی رتبه ی بهتری دریافت خواهد کرد تا یک صفحه ی وب با URL، page1.html.


سرعت: گوگل دوست دارد همه چیز به سرعت انجام شود. هرچند سرعت ویژگی نیست که شما در پارتنر خود خواهان آن باشید اما در تعیین جایگاه وب سایت شما در لیست نتایج جستجو در رقابت با وب سایت های دیگر و برای یک عبارت جستجوی مشابه، سرعت فاکتوری تعیین کننده محسوب میشود. البته ناگفته نماند که گوگل در تصمیم گیری برای تعیین موقعیت و رتبه بندیی صفحات وب در لیست نتایج جستجو صدها المان دیگر را نیز در نظر میگیرد. درواقع این الگوریتم محاسباتی  فاکتورهای بسیار دیگری را نیز شامل میشود. یکی از این فاکتورها ، مدت زمان بارگذاری صفحه می باشد. هرچه زمان بارگذاری کوتاه تر باشد گوگل احساس خوشایندتری خواهد داشت. اما اگر سرعت بارگذاری کند باشد علاوه بر از دست دادن بازدید کنندگان با استقبال سرد گوگل نیز روبرو خواهید شد.




لینک های باکیفیت: اگر می خواهید وب سایت شما منبعی ارزشمند محسوب شود، از یک وب سایت مورد تایید و مطمئن لینک تهیه کنید. داشتن وب سایتی که به وب سایت نیویورک تایمز لینک شده توجه گوگل را بیشتر جلب میکند تا لینکی از یک بلاگ تازه تاسیس شده و با پیششنه ی کم. در هر روابطی اعتماد ، فاکتوری مهم محسوب میشود و این اعتماد در دنیای مجازی با لینک های باکیفیتی که به سایت شما اشاره دارند بدست آمده و جایگاه شما در وب را مستحکم میکنند.

قدمت/سن: قدمت فاکتوری است که فائق آمدن برآن بصورت غیر ارگانیک دشوار است. هنگامیکه نوبت به قدمت میرسد هرچه قدیمی تر باشد بهتر است. شما نمی توانید گوگل را با یک ID جعلی فریب دهید. اگر قدمت /domain دامنه وب سایت شما از سایر رقبایتان بیشتر باشد احتمال اینکه رتبه ی بالاتری در موتورهای جستجو داشته باشد بیشتر است. اگر نام دامنه هفته ی قبل خریداری شده باشد و سایت شما برند جدیدی باشد برای کسب رتبه های بالاتر به زمان بیشتری نیاز خواهد بود.

افزایش لودینگ وب سایت ها

بالا بردن سرعت لودینگ وب سایت ها تاثیر بسزایی در موفقیت وب سایت ها و همچنین جذب کاربران برای وب سایت ها دارد. گوگل هم در رتبه بندی وبسایت ها عامل سرعت لود سایت


را در نظر می گیرد. پس اگر سرعت لودینگ وب سایت شما مناسب نیست، باید انتظار یک سقوط چندین درصدی در گوگل را داشته باشید. 


 در این مقاله به عواملی که باعث افزایش سرعت لودینگ وب سایت ها در سمت کاربر(client-side) می شود را بیان می کنیم:


راه حل های ساده ای هستند که شما می توانید از طریق انها سرعت لودینگ وب سایت خود را بهبود ببخشید:


فشرده سازی عکس های وب سایت :


معمولا عکس ها حجیم ترین فایل ها در وب سایت ها هستند و فشرده سازی آنها از اهمیت بالایی برخوردار است .


افزونه هایی مانند ImageOptim  و TinyPNG    برای بهیینه سازی و فشرده سازی عکس های وب سایت به کار می روند و سرعت لودینگ وب سایت شما را بالا می برند.


 


بهینه کردن فایل های css، html و java


 از طریق ابزار هایی مانند Grunt می توانید فایل های گفته شده را بهینه کنید.


اگر بین فایل های خود فضای خالی زیادی دارید انها را از بین ببرید چرا که این فضاهای خالی باعث می شوند سرعت لود از روی سرور کاهش یابد.


بارگذاری اسکریپت ها قبل از بسته شدن تگ body نیز کمک شایانی به افزایش سرعت لودینگ وب سایت ها می کند .


بهینه سازی جدول های پایگاه داده:


این عمل مانند defrag کردن در سیستم عامل هاست که باعث مرتب کردن پایگاه داده و ازاد کردن فضای ان می شود و اجرای انها را سریعر می کند .


افزایش لودینگ وب سایت ها


هفت دانستنی مهم درباره ی تجربه کاربری طراحی سایت و اپلیکیشن موبایل

شما بعنوان یک مشاور یا طراح تجربه کاربری بهتر است همان ابتدا برای مشتریان، سهامداران یا روسای خود برخی مسائل و نکات که در پروژه های تجربه کاربری بسیار مساله ساز میشوند را شفاف سازی کنید.


بعنوان کسی که مدت ها در حوزه ی تجربه کاربری فعالیت داشته است با مدیران اجرایی بسیاری بحث و جدل داشته ام. بیشتر اوقات این مدیران اجرایی تنها چیزی که درباره تجربه کاربری می دانند نحوه ی هجی کردن آن است. متاسفانه از تجربه کاربری تصورات غلط و گاها نا امید کننده بسیاری وجود دارد که می بایست اصلاح شوند. اما از طرفی آموزش این مهره های کلیدی و آگاهی آنها از نحوه ی کارکرد تجربه کاربری نیز بسیار لذت بخش است.

دراین مقاله به هفت نکته ی بحث برانگیز در تجربه ی کاربری اشاره میشود. و اگر از جمله کسانی هستید که درحوزه ی مشاوره ی تجربه کاربری فعالیت دارند و رییس تان همان ارباب رجوع شماست توصیه میشود حتما این مقاله را مطالعه کنید.


 


تکرار پذیری


یک بار یکی از مدیران ارشد بی حوصله از طولانی شدن پروژه ی سفارشی شکایت داشت. وی انتظار داشت تیم طراحی، اپلیکیشن مورد نظر را در یک مرحله طراحی و آماده کند و این نظریه که کار طراحی چرخه ای تکراری است وی را سردرگم کرده بود. پروسه ی طراحی پروسه ای تکرارپذیر است و تیم طراحی برای دست یابی به سطح کیفی مطلوب، باید طی چند مرحله طراحی را اصلاح کند. هرچند وی این نظریه را قبول نداشت و با آن مخالف بود اما سرانجام نتیجه ی پروژه او را قانع کرد که تکرار در پروسه طراحی تاثیری چشمگیر دارد.


 


نقش حیاتی تحقیقات کاربری((User Research


پژوهش/تحقیق کاربری یکی از مواردی است که برای انجام پروژه ی تجربه کاربری بطور صحیح باید انجام شود. زیرا در تجربه کاربری تنها تحقیقات در زمینه ی بازاریابی نیست که نقشی مهمی دارد بلکه تفکر و احساس مردم نیز نقشی کلیدی دارد. یافته های بدست آمده از تحقیق درباره ی کاربران اهداف برای ایجاد تعادل در طراحی ها را مشخص کرده و به آن شخصیت می بخشد.


 


تجربه ی کاربری، پروسه ای استاندارد نیست


برخی از مدیران شدیدا اعتقاد دارند که برای هر کاری باید پروسه ای استاندارد وجود داشته باشد. آنها معتقدند که تجربه کاربری باید جدولی باشد مثلا متشکل از شش بخش که از سوی یک مرکز معتبر تایید شده باشد. هرچند تجربه ی کاربری دیسیپلینی کامل با پروسه های تعریف شده ی متعدد می باشد اما از طرفی انعطاف پذیری بالایی دارد. درواقع تجربه کاربری چیزی بیشتر ازمجموعه ای از تاکتیک ها و رویکردها می باشد تا یک پروسه ی رسمی. بسیاری از طراحان و مشاوران تجربه کاربری پروسه های مختص بخود را رسمی کرده اند اما همه ی آنها از یک پروسه ی تجربه کاربری واحد، پیروی نمیکنند. البته این تنوع به هیچ وجه نقطه ضعف محسوب نمیشود. بلکه به طراحان یا مشاوران تجربه کاربری فرصت استفاده ازیک تولکیت انعطاف پذیر را میدهد تا برای هرمورد از ابزار درست استفاده کرده و مشکلات کاربری یا مسائل تجاری را به روش های هدفمند حل کنند.


 


تجربه کاربری، رابط کاربری نیست


بسیاری از مدیران اجرایی براین باورند که تجربه کاربری تنها به طراحی چند اسکرین خلاصه میشود. اما هرچه بیشتر به سمت دنیای متصل به "اینترنت اشیا" پیش می رویم، طراحی تجربه کاربری از اسکرین ها بیشتر فاصله گرفته و بیشتر به چگونگی تعامل پروسه ها و سیستم های مختلف بایکدیگر نزدیک میشود. تخصص های نوظهور در زمینه تجربه کاربری از قبیل طراحی سرویس و استراتژی محتوا که بیشتر به طراحی محتوا و پردازش می پردازند تا خلق واسط کاربری رهبری و هدایت این حرفه را بدست گرفته اند.

حتی طراحی وب سایت یا طراحی اپلیکیشن موبایل نیز تنها به طراحی و مستندسازی چند اسکرین خلاصه نمیشود. بلکه فاکتورهای دیگر نظیر تحقیقات کاربری، سناریوها، استوری بودرها و صد البته تست کارایی را نیز شامل میشوند.


 


اهمیت تست کارایی


یکبار یک سهامدار پرسید: "چرا با وجود حرفه ای بودن طراح یا تیم طراحی، طراحی ها را تست میکنید؟" پاسخی که دریافت کرد بدین شرح بود : :حتی باوجود اطمینان کامل طراح از طراحی انجام شده، باید دید، کاربران نسبت آن چه نظری دارند. طراح می تواند از بهترین شیوه ها، مناسب ترین الگوی طراحی استفاده کند و تمام تحقیقات ضروری را انجام دهد اما نمی تواند از نحوه ی واکنش کاربران به طراحی خود مطلع شود تا زمانیکه آنرا تست کند. بهترین شیوه برای آگاهی از خوب یا بد بودن طراحی این است که اجازه دهید کاربران بدون هیچ دستورالعمل یا دموی از پیش تعیین شده از آن استفاده کنند. اگر آنها از آن مانند محصول نهایی استفاده کردند آنوقت است که طراحی انجام شده موفق بوده است."


 


تفاوت کارایی و تجربه کاربری


کارایی و تجربه کاربری یکسان نیستند، تجربه ی کاربری بسیار بزرگتر و وسعیتر از کارایی می باشد. درحقیقت با رشد اپلیکیشن های مفید و کارا سطح استاندارهای مشتریان نیز ارتقا یافته است و کارایی به "table stakes" (اصطلاحی در بازی پوکر) مبدل شده است که همه راهکارها به آن نیاز دارند. در عرصه ی رقابت بازار ایده ها هرآنچه که مفید یا کارا نباشد موفق نخواهد بود.


 


اسطوره های تجربه کاربری بسیار کمیاب هستند


چرا نمی توان همه کارها را به یک نفر سپرد ،تا دیگر به یک رهبر، طراح و گرافیست نیاز نباشد؟ برای پاسخ به این سوال باید گفت که اسطورهای تجربه ی کاربری بسیار نادر هستند. تجربه کاربری قلمرویی بسیار گسترده است که روش ها و دیسیپلین های بسیاری را شامل میشود. گفته ی مشهور Robert Heinlein که "تخصص مختص حشرات است" در اینجا مصداق می یابد. تبحر و تخصص یافتن در تمام مهارت های لازم در تجربه ی کاربری کاری بسیار دشوار است. در حوزه ی تجربه ی کاربری تخصص داشتن گاهی اوقات مفید و ضروری است.


هفت دانستنی مهم درباره ی تجربه کاربری طراحی سایت و اپلیکیشن موبایل