طراحی سایت | طراحی وب سایت

طراحی سایت ، طراحی وب سایت ، طراحی سایت های فروشگاهی ، طراحی سایت های تبلیغاتی

طراحی سایت | طراحی وب سایت

طراحی سایت ، طراحی وب سایت ، طراحی سایت های فروشگاهی ، طراحی سایت های تبلیغاتی

نکات کاربردی در طراحی نسخه موبایل برای وب سایت ها

این روزها با پیشرفت گوشی های هوشمند اکثر کاربران از طریق گوشی به وب گردی می پردازند. بنابراین توجه به طراحی کاربرپسند و مفید برای این دستگاه ها امری غیرقابل اجتناب برای دارندگان وب سایت ها برای جذب مشتریان بیشتر است.

در طراحی وب سایت ها برای موبایل ها با توجه به فضای کم با محدودیتهایی روبرو هستیم، بنابراین برای طراحی در این دستگاهها باید از فضا حداکثر استفاده مفید را برد . در ادامه به نکاتی که برای طراحی در گوشی های موبایل مفید خواهند بود را ارائه خواهیم کرد.

-کم کردن محتوای وب سایت:

به دلیل محدودیت فضا نمیتوان همه اطلاعات وب سایت را در نسخه موبایلی نیز تعبیه کرد.  بنابراین بسیار ضروری است که در طراحی برای نسخه موبایلی از حجم اطلاعات کم کنید . تنها محتوا و سرویس های ضروری وب سایت خود را در نسخه موبایلی نمایش دهید. در طراحی برای نسخه موبایل باید باید به سرعت لودینگ نیز توجه کنید چرا که این دستگاهها معمولا از سرعت پایین تری برخوردار هستند. معماری محتوای خود را به گونه ای قرار دهید که کاربران به راحتی بتوانند انها را مطالعه نموده و در بین محتوای سایت حرکت کنند .  

-استفاده از قالب تک ستونه برای نسخه موبایل:

معمولا پیاده سازی وب سایت های عریض برای نمایشگرهای کوچک موبایل ها مشکل  است. در این شرایط طراحی سایت ها به صورت تک ستونه که کل عرض صفحه را شامل شود، بهترین انتخاب است. برای اضافه کردن اطلاعات بیشتر نیز به راحتی می توانید ازاسکرول استفاده کنید که بسیار کاربرپسندتر می باشد.

-طراحی نوار مسیریابی یا  navigation جداگانه برای نسخه موبایل

یکی از قسمت های بسیار مهم برای وب سایت ها می باشد . معمولا فیت کردن navigation اصلی سایت در نسخه موبایلی به دلیل فضای کم کار مشکلی است به همین دلیل معمولا طراحان در نسخه موبایل از navigation  جداگانه ای استفاده می شود. به عنوان مثال از منوی کشویی برای نمایش navigation  استفاده می کنند که این راه حل بسیار مناسبی است .

طراحی نوار مسیریابی جداگانه برای نسخه موبایلی وب سایت ها
نسخه موبایلی navigation این وب سایت: 

طراحی navigation  جداگانه برای نسخه موبایل وب سایت ها



-کم کردن فضاهای ورود اطلاعات:

وارد کردن اطلاعات  برای کاربران در موبایل ها کار دشواری است. بنابراین تا می توانید فضاهای وارد کردن اطلاعات را در نسخه موبایل کم کنید. اینها نکاتی است که در بهبود بخشیدن  تجربه کاربران نقش مهمی را بر عهده دارد.

-تصمیم گیری در مورد نسخه های مختلف برای نسخه موبایل:

 قدرت پردازش در گوشی های موبایل به طور چشمگیری تغییر می کند . اگر هدف شما برای طراحی در  نسخه موبایل تنها برای گوشی های هوشمند با سرعت دانلود بالا باشد در این صورت تنها یک نسخه موبایلی مناسب است . به عنوان مثال فیسبوک سه نسخه اصلی برای موبایل دارد. یک نسخه اصلی ،یک نسخه مخصوص گوشی های لمسی و نسخه ای نیز برای کشورهایی که سرعت دانلود بسیار پایینی دارند.

- اگر سایت شما دارای محتوای چندرسانه ای مانند فلش و ویدئو می باشد ، سعی کنید اندازه آنها را تا جایی که ممکن است کاهش دهید .اگر کاربران بتوانند در شبکه موبایل ، فایل ها را سریعا دانلود کنند ، ارزش این را خواهد داشت که فایل ها کمی از کیفیت بیافتند. در مورد کاربران دسکتاپ ، طراحان وب فرض می کنند که کاربر دارای ارتباط با سرعتی بالاست ، اما در کاربران موبایل چنین فرضی اشتباه است.

- مطمئن شوید که عملکرد وب سایت شما  در نسخه موبایل در غیاب تکنولوژی ها و ابزارهایی که معمولا در موبایل وجود ندارند ، صحیح خواهد بود. برای مثال فلش و جاوا اسکریپت معمولا در موبایل ها وجود ندارد یا به طور دیگری عمل خواهد کرد. مرور در دسکتاپ معمولا با ماوس و کیبورد یا سایر ابزارهای جستجو و کنترل انجام می شود. مطمئن شوید که طراحی شما برای موبایل کامل بوده و کاربران خواهند توانست به راحتی با آن کار کنند.

- در نسخه موبایل سعی کنید حجم وب سایت را کاهش دهید.  استایل سایت را برای استفاده در موبایل تنظیم کنید و آن را تا حدی به حداقل برسانید که در صفحه موبایل بطور کامل مشاهده شود. اینکار باعث می شود که بازدیدکنندگان براحتی روی محتوای سایت تمرکز کنند. معمولا طراحی استایل با کیفیتی بالا برای استفاده در موبایل مناسب نیست. اینکار باعث افزایش طول بارگزاری سایت می شود.

اهمیت استفاده از پروتکل https در وب سایت ها

از زمان اعلام گوگل که پیاده سازی https در وب سایت ها در رنکینگ وب سایت ها تاثیر دارد، بسیاری از دارندگان وب سایت ها شروع به  استفاده از این پروتکل  برای امن نمودن وب سایت های خود نموده اند تا بتواند رنکینگ خود در گوگل  را بالا ببرند.


اما پروتکل https چیست و چرا باید به این الگوریتم توجه کنیم؟


به طور کلی https یکی از راههای رمزگذاری اتصالات بین مرورگر ها(به عنان مثال اکسپلورر و کروم و فایرفاکس)   و وب سایتی است که مشاهده می کنید. هنگامی که یک وب سایت معمولی(یعنی بدون پروتکل https ) را مشاهده می کنید، مرورگر شما درخواست ها را به صورت متن ساده به وب سرور ارسال می کند. این بدین معنی است که  اگر شخصی در شبکه بتواند به ارتباط شما دست پیدا کند به اطلاعات رد و بدل شده شما  با وب سرور دسترسی پیدا می کند. انها قادر خواهند بود اطلاعاتی که به سمت وب سرور رفته یا اطلاعات برگشتی از وب سرور به سایت را بخوانند.


استفاده از الگوریتم https برای افزایش امنیت وب سایت


اهمیت این پروتکل  ها در وب سایت هایی است که قصد تبادل اطلاعات محرمانه را دارند، مانند صفحات پرداخت فروشگاه های انلاین. ولی در وب سایت هایی مانند وب سایت های خبری و یا حتی طراحی وب سایت های دانشنامه مانند ویکیپدیا  چون اطلاعات حساسی بین کاربران و وب سرور رد و بدل نمی شود شاید نیازی به استفاده از این پروتکل نباشد. در پروتکل https همه اتصالات بین مرورگر و وب سرور رمزگذاری میشود تا کسی نتواند به اطلاعات انتقالی دسترسی پیدا کند 


اهمیت الگوریتم https برای امنیت در وب سایت ها



اهمیت این پروتکل در رنکینگ گوگل چیست؟


باید بگوییم که وب سایت هایی که با https پیاده سازی می شوند نسبت به وب سایت هایی که از این پروتکل استفاده نمی کنند،در موتور جستجوی گوگل رنک بالاتری خواهند داشت. هرچند که تغییر بسیار ناچیزی در رنکینگ خواهد داشت ولی گوگل در اینده اهمیت این موضوع را برای رنکینگ بیشتر خواهد کرد. به علاوه داشتن وب سایت امن در تجربه کاربران تاثیر می گذارد و حس اعتماد و اطمینان را در انها ایجاد می کند .  کاربران مطمئن می شوند که اطلاعات انها در وب سایت امن خواهد بود و کسی نمی تواند به اطلاعات انها دسترسی پیدا کند.


 


چگونه مطمئن شویم وب سایتی امن است؟


مرورگر ها url  وب سایت هایی که از پروتکل های امنیتی استفاده می کنند را به صورت برجسته نشان می دهند.


دو نوع اصلی از حفاظت در پروتکل https موجود است. سطح استاندارد این پروتکل تنها  اطلاعات را رمزگذاری می کند ارسالی به وب سایت ها را رمزگذاری می کند .


 اهمیت پروتکل https در وب سایت ها برای ایجاد امنیت



ولی سطح پیشرفته تری از این پروتکل نیز موجود است که علاوه بر رمزگذاری داده ها، عمل بررسی صحت آن وب سایت را نیز انجام می دهد که ایا وب سایت مورد نظری که در حال مشاهده ان هستید همان وب سایت اورجینال  است یا خیر. که این سطح از حفاظت نیز در کاربران حس اعتماد را تقویت می کند.



 اهمیت پروتکل https در وب سایت ها برای ایجاد امنیت




افزایش سئو با طراحی Responsive

با افزایش گوشی های هوشمند و تبلت ها برای جستجو در اینترنت، طراحی سایت هایی که در پلتفرم های مختلف به یک شکل نشان داده شوند امری بسیار مهم شده است. سوالی که در اینجا مطرح می شود این است که آیا طراحی واکنش گرا درسئو وب سایت ها تاثیر دارد؟جواب این سوال مثبت است.در ادامه به تاثیر طراحی واکنش گرا در سئو وب سایت ها می پردازیم


اثر طراحی responsive در سئوی وب سایت ها


با افزایش گوشی های هوشمند  و تبلت ها برای جستجو در اینترنت، طراحی سایت هایی که در پلتفرم های مختلف به یک شکل نشان داده شوند امری بسیار مهم شده است. 
سوالی که در اینجا مطرح می شود این است که آیا طراحی واکنش گرا درسئو وب سایت ها تاثیر دارد؟جواب این سوال  مثبت است.در ادامه به تاثیر طراحی واکنش گرا در سئو

وب سایت ها می پردازیم

گوگل سایت های واکنش گرا را دوست دارد:
گوگل یکی از طرفداران سبک طراحی واکنش گرا یا رسپانسیو است . گوگل طراحی واکنش گرا را برای کاربران موبایل توصیه می کند چرا که از ان برای نمایش نتایج جستجو برای کاربران

موبایل ها استفاده می کند.هنوز بر روی موضوع طراحی جداگانه برای صفحات موبایل و طراحی واکنش گرا بحث های زیادی وجود دلرد که از دید سئو وب سایت های RESPONSIVE
پزینه بهتری هستند چرا که در اگر از روش طراحی جداگانه استفاده کنیم در این صورت باید از URL جداگانه برای این ورژن از وب سایت استفاده کنیم که این برای سئو خوب نیست .در حالی

که برای طراحی واکنش گرا این گونه نیست. همچنین گوگل راحت تر می تواند صفحات واکنش گرا را بخواند و ایندکس کند، چرا که فقط از یک فایل برای طراحی در پلتفرم های مختلف استفاده

می کنند  هرچند که طراحی نسخه های جداگانه سایت برای پلتفرم های مختلف مزیت های خاص خودش را دارد ولی از این لحاظ که URLجداگانه اس دارد بنابراین برای سئو خوب نیست ولی

 در وب سایت هایی که به روش واکنش گرا طراحی می شوند تمرکزسئوی وب سایت خود را برروی یک لینک قرار می دهند  که برای سئو بسیار مناسب تر است.به این معنی که تمام لینک های

شما به یک دامین خواهند رفت که برای سئو مناسب تر است. اگر از طراحی های جداگانه برای نسخه موبایلارئ در سایت خود استفاده می کنید نباید اطلاعات نسخه موبایل فرق زیادی با نسحه های 
دیگر داشته باشد، چرا که گوگل این تفاوت را درک کرده و جون اطلاعات نسخه های متفاوت شما تفاوت دارند در رنک سایت شما تاثیر میگذارد.ولی این مشکل هم در طراحی واکنش گرا حل میشود